10 legume care întăresc sistemul imunitar

0
18

Consumate în stare proaspătă, în sucuri, salate sau gătite, legumele aduc multe beneficii pentru întregul organism. Pe lângă faptul că aduc un aport important de vitamine, nutrienţi, proteine, minerale şi glucide, legumele au şi menirea de a întări sistemul imunitar. O dietă axată le legume diverse nu face decât să ajute organismul să lupte împotriva bolilor şi infecţiilor la care suntem expuse. Dar haideţi să vedem ce legume sunt nemaipomente atunci când vine vorba despre asigurare unui sistem imunitar foarte bun.

1.Varza. Un aliment accesibil indiferent de anotimp dar şi uşor de preparat. Are proprietăţi nutriţionale foarte mari, are un conţinut bogat în antioxidaţi şi fibre, astfel asigură sănătatea celulelor.

2.Ciupercile. Au proprietăţi antibacteriene, antivirale dar şi anti tumorale. Îmbunătăţesc sistemul imunitar prin întărirea celulor albe ce luptă în apărarea organismului.

3.Usturoiul. Este foarte recomandat în răceli şi mai ales în sezonul rece. Usturoiul este foarte bun în prevenirea infecţiilor şi a bacteriilor, se poate consuma în prepararea alimentelor sau în formă sa iniţială.

4.Spanacul. Este o sursă foarte importantă de acid folic şi de fier în primul rând. Totodată conţine antioxidanţi, magneziu şi potasiu. Este util pentru a regla tensiunea arterială, în cazul anemiei, revitalizeză organismul şi întăreşte sistemul imunitar.

5.Broccoli. Este o legumă înrudită cu varza şi are efecte antioxidante şi anticancerigene. Conţine fier, calciu, potasiu, seleniu dar şi acid folic.

6.Morcovii. Se pot consuma cruzi, în sucuri sau în salate pentru că au aceleaşi beneficii. Previne răceala şi protejează organismul de multe alte afecţiuni.

7.Cartofii dulci. Aceşti cartofi conţin foarte multe vitamine dar şi betacaroten ca şi morcovii. Încetineşte procesul de îmbătrânire şi ajută imunitatea.

8.Conopida. Pe lângă vitaminele pe care le are, conopida ajută la combaterea stresului dar are şi puţine calorii ceea ce este de ajutor în cazul dietelor.

9.Ţelina. Elimină toxinele din organism, ajută digestia, previne anemia iar datorită vitaminelor pe care le are este şi foarte bună pentru sistemul imunitar.

10.Sfecla roşie. Antianemic, previne bolile cardiovasculare şi ajută la scăderea colesterolului. Acestea sunt beneficiile sfeclei pe lângă sănătatea pe care o oferă prin consumul acesteia, chiar şi sub formă de suc de sfeclă.

Acum că ai aflat ce pot face aceste legume pentru sistemul tău imunitar nu evita să le consumi indiferent de anotimp, deoarece oricând avem nevoie de un organism întărit.

RASPUNDE

Te rog adauga comentariul tau
Introdu numele tau aici