6 moduri în care îţi poţi proteja coloana vertebrală

0
76

De cele mai multe ori nu acordăm atenţie coloanei vertebrale atunci când facem diferite mişcări sau ridicăm greutăţi. De obicei atunci când avem probleme cu aceasta începem să ne punem întrebări şi să ne facem griji. Mai mult, unele mişcări ne pot cauza dureri care sunt foarte supărătoare.

În general atunci când există probleme ale coloanei vertebrale medicul poate să ofere indicaţii ce pot salva coloana de la durerile neplăcute. Însă şi chiar dacă nu există probleme medicale în acest sens tot este necesar să previi anumite afecţiuni precum scolioza sau hernia de disc.

Iata câteva metode prin care îţi poţi proteja coloana şi o poţi feri de posibile accidentări

1. Ai mare grijă atunci când ridici greutăţi

Pentru ridicarea greutăţilor de la sol există o anumită metodă tocmai pentru a nu cauza problemei coloanei. Este necesară îndoirea genunchilor, ridicarea nu bruscă a greutăţii în mâini si apoi cu mişcări tot blânde ridicarea în picioare cu menţinerea coloanei drepte. Nu trebuie să te forţezi şi nici să ridici greutate din poziţia de aplecat, astfel rişti să cauzezi accidentări ale coloanei.

2. Fă mişcare în mod constant

Statul pe scaun îndelungat la muncă sau la volan nu este deloc de ajutor spatelui. Lipsa de mişcare duce în timp la rigiditatea coloanei. Este important să faci regulat mişcare pentru a susţine flexibilitate acesteia.

3. Dormi pe o saltea mai tare

Saltelele moi nu fac decât să deformeze poziţia coloanei în timpul somnului. O suprafaţă mai tare ţine coloana alineată şi se evită astfel încordarea musculaturii corpului.

4. Fă exerciţii care antrenează musculatura coloanei vertebrale

Există anumite exerciţii sau sporturi care se fac tocmai pentru a întreţine sănătatea coloanei vertebrale. De exemplu înotul, yoga sau pilates sunt potrivite în acest sens.

5. Ai grijă ce pantofi porţi

Femeile în general poartă tocuri fapt ce le afectează coloana vertebrală. Este necesară evitarea cât mai mult a acestora şi purtarea de pantofi confortabili care se potrivesc fix mărimii piciorului.

6. Ai grijă la căzături

Iarnă când este gheaţă sau atunci când există suprafeţe umede sau lucioase, pot creşte riscul de alunecări. Acest lucru poate duce riscul de accidentări la nivelul coloanei vertebrale.

RASPUNDE

Te rog adauga comentariul tau
Introdu numele tau aici