7 tipuri de lapte și beneficiile acestora

0
110

Laptele este un aliment foarte important atât pentru sănătatea copiilor dar și pentru cea a adulților și a vârstnicilor. Fie că îl bem ca atare, îl folosim în prepararea mâncărurilor și a deserturilor sau îl consumăm în băuturi, laptele este un aliment sănătos și necesar pentru organism.

Pe piață există o multitudine de feluri de lapte în funcție de sursa de proveniență. Astfel putem întâlni lapte animal sau lapte vegetal. Mai jos poți vedea 7 tipuri de lapte și ce beneficii au acestea pentru sănătatea noastră.

1. Lapte de vacă. Acesta este cel mai băut lapte și conține calciu, fosfor, potasiu, vitamina A, vitamina D și acizi grași esențiali. Datorită acestor nutrienți laptele de vacă ne dă energie, ajută la menținerea sistemului imunitar și susține sănătatea oaselor.

2. Lapte de capră. Este asemănător cu cel de vacă și este bogat în fier, magneziu, fosfor și seleniu. Are mai mult calciu decât laptele de vacă, are mai puține grăsimi și conține proteine și aminoacizi. Se absoarbe ușor de către organism și are rol antiinflamator, previne hipertensiunea, protejează oasele și dă energie.

3. Lapte de oaie. Este mai gras și nu este pe placul tuturor, având un gust care pentru unii este chiar dezagreabil. Dincolo de acest lucru este bogat în proteine, acid folic, vitamina A, vitamina C și vitamina B12. Conține mai multe minerale decât cel de vacă dar are și mai multe calorii. Este bun în bolile cardiovasculare dar ajută și la dezvoltarea musculaturii.

4. Lapte de bivoliță. Acesta este cel mai gras lapte de origine animală, mai gras chiar decât laptele de vacă. Are mai multe proteine și mai mult calciu însă este și mai greu de digerat. Este recomandat pentru prevenirea anemiei, creșterea apetitului alimentar dar și pentru a regla colesterolul.

5. Lapte de migdale. Acest lapte are foarte puține calorii și conține vitaminele A, D, E plus minerale precum potasiu, magneziu sau seleniu dar și acizi grași omega 6. Datorită fibrelor stimulează digestia dar mai este bun și pentru a preveni migrenele și ajută la sănătatea mușchilor.

6. Lapte de soia. Conține grăsimi sănătoase, nu are carbohidrați și conține și anxiodanți. Ajută la prevenirea osteoporozei, a depresiei, obezității și a insomniei.

7. Lapte de cocos. Acest lapte conține minerale, complexul de vitamina B și acizi grași esențiali. Nu conține colesterol, este sărac în carbohidrați și astfel este ușor de digerat. Ajută la arderea grăsimilor, menține sănătatea sistemului nervos dar și îmbunătățește funcția tiroidiană.

RASPUNDE

Te rog adauga comentariul tau
Introdu numele tau aici