Beneficiile și riscurile consumului de soia

0
102

Produsele din soia sunt o alternativă excelentă la carne nu numai pentru vegetarieni sau pentru perioadele de post. Acestea sunt o sursă de proteine dar și o sursă naturală de aminoacizi esențiali. Soia mai conține și fier, fosfor, calciu, zinc, magneziu, fibre dar și omega 3. Provine din China și din Japonia și se poate alătura orezului, orzului, grâului sau meiului. Soia se poate găsi într-o mare varietate de produse alimentare cum ar fi: brânză, lapte, iaurt, mezeluri, pateuri.

Beneficiile consumului de soia

Dacă îți plac produsele din soia atunci trebuie să știi și ce beneficii poate aduce consumul lor pentru organism.

– este un aliment foarte digerabil

reduce nivelul colesterolului rău din sânge

– menține și îmbunătățește sistemul osos

– întărește sistemul imunitar

reduce inflamațiile

– nu suprasolicită rinichii

poate împiedica dezvoltarea celulelor canceroase (în unele tipuri de cancer)

– controlează și reglează nivelul glicemiei

– ține în frâu hipertensiunea

– conține fibre

nu conține colesterol

scade nivelul de trigliceride

– conține grăsimi sănătoase

– conține substanțe nutritive sănătoase

îmbunătățește densitatea osoasă

– recomandată pentru afecțiuni precum diabet, gută, obezitate, reumatism sau chiar astenie

combate efectele menopauzei

– ușurează procesele digestive

Riscurile consumului de soia

Pe lângă beneficiile pe care le oferă, consumul de soia este destul de controversat. De exemplu există persoane care sunt alergice la soia. O problemă mai mare ar fi legată de faptul că soia conține un tip de fitoestrogen ce ține locul estrogenului din corp. Astfel consumul regulat de soia poate perturba sistemul hormonal, pe cel reproductiv dar și menstruația. O altă problemă ar putea fi afectarea funcției tiroidiene, mai exact apariția hipotiroidismului. Consumul excesiv poate cauza și probleme digestive cum ar fi indigestii sau stări de vomă.

Ca o concluzie, soia nu trebuie să exclusă definitiv din alimentația dar este recomandat ca să fie consumată cu moderație pentru a nu aduce neplăceri organismului dar și pentru a-l bucura cu beneficiile acesteia.

RASPUNDE

Te rog adauga comentariul tau
Introdu numele tau aici