Secretele mersului pe bicicletă

0
24

Am început să analizez, de câtva timp, ultimele obiceiuri adoptate de societate…În general, am o atitudinea critică față de ceea se petrece în legătură cu ea, din toate punctele de vedere. Cu toate astea, din fericire, sunt din ce în ce mai convinsă de faptul că există unele minți luminate, ale căror principii vor reuși să ne salveze la nivel de colectivitate și da, mă consolez cu această idee.

În liceu, aveam un profesor pentru care singurul mijloc de transport existent în univers era bicicleta. Recunosc faptul că la început mi s-a părut ușor excentric,dar pe măsură ce ne-a permis să îl cunoaștem, mi-am dat seama că, de fapt, era un bătrânel extrem de lucid, cu o gândire și cu obiceiuri sănătoase, foarte simpatic și inteligent.

Eu, când eram mică, am avut bicicletă, dar pentru că am stat numai cu nasul în cărți, ea a ruginit, eu am crescut. Când mi-am dorit să mă plimb alături de prieteni, nu îmi permiteam să îmi cumpăr una nouă și eram prea bleagă pentru a merge pe a tatălui meu. Așa că mi-am pus pofta în cui și mi-am folosit picioarele.

Am observat că, în ultima perioadă, se organizează din ce în ce mai multe curse de ciclism, chiar și pe distanțe lungi. Majoritatea dintre participanți o fac din plăcere, din pasiunea pentru ciclism, fără să aibă idee cât de mult îi ajută mersul pe bicicletă. Eu sunt urâcioasă de fel, văd în orice mișcare o încercare de a te da mare, de a ieși din tipare, de a părea original, dar în această nouă apariție, nu. Mi se pare un lucru simplu, modest,util, sincer, inteligent, plăcut și mai mult decât bine-venit. E un lucru pe care îl facem pentru noi. În sfârșit, am ajuns să avem și genul acesta de obiceiuri. Recunoașteți! Era cazul să se întâmple și asta.

Mersul pe bicicletă e util organismului uman. Dacă se transformă într-un obicei, mersul pe bicicletă, zilnic, te ajută să pierzi 5 kg de grăsime într-un an. Pe lângă arderea caloriilor, îți dezvoltă musculatura, exercitând diverse grupe musculare.

Un studiu științific a arătat că în urma mersului pe bicicletă, oamenii nu se simt nicidecum obosiți, ci, dimpotrivă, energizați, ciclismul ajutând la combaterea oboselii fizice. Recunoașteți, deși sună amuzant, după un traseu mai lung parcurs cu bicicleta, te simți, parcă, mai plin de vitalitate. Explicația specialiștilor este aceea că ciclismul eliberează în creier dopamina, un neurotransmițător care are legatură cu nivelul de energie din organism și cu starea de spirit.

Caloriile consumate, dezvoltarea masei musculare și întărirea în sine a organismului, spun savanții că scad riscul apariției diabetului zaharat cu 40 %.

Am văzut cândva un film cu o femeie cu probleme psihice, ale cărei tulburări erau inițiate odată cu pierderea controlului asupra stresului. Era în închisoare, unde pe toată perioada a făcut foarte mult sport. Datorită substanțelor eliberate de creierul ei, în timpul efortului fizic, a reușit să își țină sub control stresul și astfel a păcălit psihologul care i-a dat avizul de eliberare din închisoare. Pe moment, mi s-a părut un lucru foarte interesant, dar nu am știut dacă să îi dau crezare sau nu.

Recent, am citit pe internet despre un studiu avizat, în urma căruia s-a ajuns la concluzia că anumite tipuri de efort fizic, printre care și mersul pe bicicletă, ajută la combaterea depresiei, a anxietății, la ținerea sub control a stresului, ajutându-ne să avem un psihic mult mai sănătos, adică ne întărește din acest punct de vedere. Așadar, iată un alt beneficiu al mersului pe bicicletă.

Medicii olandezi au enunțat o idee potrivit căreia, printr-un proces miraculos, încă neexplicat plebei, mersul pe bicicletă ar ajuta să densificarea și îmbunătățirea calității substanței albe. La nivelul substanței albe se află prelungirile nervoase (dendritele și axonii) , iar prin intermediul sinapselor realizate între ele, se transmite impulsul nervos de la o celulă la alta. Probabil, prin acel anunț, oamenii de știință vor să spună că mersul pe bicicletă ajută realizarea mult mai rapidă a conexiunilor nervoase.

Mersul pe bicicletă antrenează întregul sistem cardiovascular, precum și plămânii, determinând o respirație profundă, frecventă, toate acestea, spun medicii interniști, conducând la obținerea unei bune condiții fizice a sportivului.

Un studiu realizat la universitatea King’s College London, în cadrul căruia au fost comparați peste 2.400 de gemeni identici, arată că cei care au mers cu bicicleta  45 de minute de câte trei ori pe săptămână au ajuns să aibă o vârstă biologică cu nouă ani mai mică. Ei prezintă un risc mai mic de boli cardiovasculare, diabet, diferite tipuri de cancer, tensiune arterială și obezitate.

Pe de altă parte, în ultimii ani, kinetoterapeuții au introdus bicicleta pe lista aparatelor utilizate de ei. Ea este folosită atât în recuperarea pacientului după o operație (gleznă, genunchi), dar și în îmbunătățirea stării în afecțiuni osteoarticulare, în urma lezării unor tendoane, a unor mușchi, după o luxație etc.

În plus, bicicleta este utilizată în obținerea stabilității, a mobilității și a câștigării rezistenței în efort.

Însă, pentru a ne bucura de toate beneficiile mersului pe bicicletă, trebuie să știm care este poziția corectă atunci când pedalăm, astfel încât greutatea să fie distribuită corect și să prevenim astfel apariția unor accidentări.

Mersul pe bicicletă îmbunătățește echilibrul, coordonarea și forța corporală, în general.

Să vorbim și despre alte tipuri de beneficii.

Mersul pe bicicletă asigură respirarea unei cantități mai mici de noxe în comparație  cu transportul în comun. Condiția fizică, caloriile arse și mușchii întăriți sau chiar dezvoltați sunt câteva aspecte care te scutesc, domnișoară scumpă, de abonamentul la sală, deci vorbim și despre un beneficiu financiar.

Pe lângă asta, am auzit că cercetătorii de la Universitatea Stanford au aflat că acest sport practicat cu regularitate îți poate proteja pielea împotriva razelor ultraviolete și că reduce semnele îmbătrânirii. Exercițiile fizice ajută la producerea de colagen, ceea ce reduce riscul apariției ridurilor și accelerează procesul de regenerare.

Înlocuirea, în general, a bicicletei cu alte mijloace de transport  îți cruță și buzunarul, deoarece studiile arată că, după mâncare, pe locul doi între cheltuielile unei familii se află banii folosiți pentru carburant. Merită menționat și faptul că te vei lipsi de contribuția la poluarea aerului prin intermediul gazelor eliberate de țeava de eșapament a automobilului tău, deci ajuți și la sănătatea mediului în care trăiești.

Din păcate, doar unul din șase locuitori ai Bucureștiului sunt bicicliști… Cândva a existat o pondere puțin crescută, dar oamenii renunță din cauza accidentării acestora. În nenumărate rânduri au ieșit pe străzi pentru a proclama siguranța bicicliștilor pe străzi, însă nu s-a obținut nimic, iar riscurile la care se supun sunt la fel de mari pe cât de mici sunt benzile stradale destinate circulației lor.

Ca dezavantaj, cel mai neliniștitor este faptul că de-a lungul anilor, mersul pe bicicletă poate determina leziuni ale gâtului, încheieturilor mâinilor, genunchilor (dureri, spasme) și al spatelui. Pe distanțe lungi, pot apărea senzații de amorțeală sau dureri ale posteriorului, dar toate acestea pot fi evitate sau menajate, aranjându-vă bicicleta pe măsura nevoilor voastre sau alegând una de calitate.

Potrivit unor studii, mersul pe bicicletă, practicat mult timp, poate provoca disfuncții genitale. Se pot simți senzații de amorțeală, durere locală și pot să apară chiar anumite tulburări ale tractului urinar, disfuncții erectile, probleme cu prostata, însă acestea afectează mai mult bărbații.

Încercați să fiți mature și să nu folosiți ultimele idei drept pretext. Domnișoarelor, pentru început, pentru încurajare, folosiți bicicleta pentru că este utilă, la îndemână, trendy și vă tonifiază picioarele.

RASPUNDE

Te rog adauga comentariul tau
Introdu numele tau aici