Cum gestionezi furia în mod practic?

0
471

Hai să recunoaștem, ne-am înfuriat de multe ori. Și apoi ne-am dat seama că nu trebuia să facem asta. Că luați de val am rănit persoane importante și am stricat lucruri la care am muncit mult. Asta pe deoparte. Dacă nu ne-am exteriorizat furia în niciun fel dar am mărunțit-o insistent în interiorul nostru, ne-am ales cu multe probleme de sănătate. Nu e greu să ne dăm seama că trebuie să învățăm să ne gestionăm furia, ca să ne putem numi adulți responsabili și să fim sănătoși. Mai mult, ar fi bine dacă am reuși să nu ne mai înfuriem. Bineînțeles că nu e simplu să ajungi la un asemenea control de sine. Dar chiar merită.

Furia îți strică sănătatea și relatiile

Cateodată, la presiune societății, începem să credem și noi ce crede ea despre furie. Și ce crede? Păi, că nu trebuie să o ții în ține. Așa e, dar contează ce spui, cum spui, când spui, etc. Societatea crede că prin exteriorizarea explozivă a furiei impui respect. De fapt, dacă stai și te gândești, pierzi prin asta și bruma de respect pe care o mai aveai până atunci. Și ce mai zice societatea? Că dacă te controlezi atunci când ești furios îți suprimi o emoție normală. Dar dacă înveți să o verbalizezi în loc să o explodezi? Ar fi mult mai bine, nu-i așa? Oricât ai crede din ce-ți livrează societatea sau oricât te-ai fi gândit la problema furiei rezultă o concluzie logică – ceva trebuie făcut cu ea. Adică trebuie să învățăm să gestionăm ceea ce simțim – și furia printre altele. Să trecem simțirile prin filtrul gândirii și abia apoi să decidem ce e de făcut și cum anume.

Cum gestionezi furia?

Află ce te înfurie. Dacă sunt lucruri concrete ele se pot rezolva cel mai repede. Dacă lucruri mărunte din prezent sunt accentuate de ceva din trecutul tău (îți amintesc de ceva) trebuie să le asociezi importanța cuvenită momentului prezent. Să te debarasezi de ceea ce vine din trecut.

Cum te porți când te înfurii.  Cel mai adesea nu suntem o priveliște plăcută când ne înfuriem. Analizează felul în care îți manifești furia. S-ar putea să ajungi să-ți fie rușine de tine și să vezi cât de urâtă este furia necontrolată. Scoate din tine tot ce e mai rău. Dar nu e musai să fie așa.

Cum te liniștești de obicei. Poate bei o ciocolată caldă, poate asculți muzica preferată, poate citești un pic. Poate că nu vrei decât să fii lăsat singur o vreme. Analizează ce te liniștește, cât durează, ce metodă este cea mai eficientă și plăcută pentru ține.

Furia poate fi exprimată constructiv. Poate că n-ar strica dacă ți-ai manifesta furia practicând un sport, dacă ai dormi mai mult, dacă ai găsi un hobby nou și ți-ai direcționa altfel energia.

Acum că ai văzut că nu e deloc complicat, îți dorim să reușești în gestionarea furiei pe care o simți. Dacă ai nevoie de ajutor, fă-ți o programare la psihoterapeut. Nu, nu e nicio rușine!

Love image created by Peoplecreations – Freepik.com

RASPUNDE

Te rog adauga comentariul tau
Introdu numele tau aici