Cum ne păstrăm sănătatea psihică

0
31

Trăim niște timpuri în care totul se întâmplă pe repede înainte și vrem nu vrem intrăm la un moment dat în graba aceasta de zi cu zi. Acest lucru presupune mai mult stres, griji, mai multe probleme de sănătate atât fizice cât și psihice. Problema este de fapt că nu ne dăm seama la ce riscuri ne supunem sănătatea atunci când, de exemplu, muncim zilnic peste program. Sau atunci când alimentația nu este una corespunzătoare sau chiar lipsește deoarece avem prea multe de realizat în ziua respectivă.

Ceea ce nu realizăm este că trebuie să ne acordăm o mai mare importanță pentru a nu ajunge, pe lângă problemele de sănătate fizice, să intrăm într-un cerc vicios în care ne degradăm sănătatea psihică. Problemele psihice cele mai întâlnite sunt cele legate de depresie, anxietate, atacuri de panică sau chiar tulburări compulsiv-obsesive.

Ce se întâmplă când ne ajunge oboseala psihică? Aceasta, împreună cu problemele specificate mai sus, pot scădea randamentul la muncă sau la școală, pot da oboseală, lipsă de concentrare, slăbirea sistemului imunitar dar pot afecta și relațiile cu familia. Atunci ne întrebăm ce este de făcut pentru a nu lăsa stresul și grijile de zi cu zi să ne afecteaze viața.

În primul rând este necesar să conștientizezi atunci când te simți copleșită de ceea ce este în exterior. Este important și sănătos să poți să îți controlezi emoțiile.

Folosește tehnici de relaxare în situațiile critică. Există numeroase exerciții de relaxare care se pot realiza chiar și pe stradă sau la birou.

Cere ajutorul unui specialist. Atunci când simți că „nu mai poți” și nu știi cum să mai gestionezi problemele, apelează la un psihoterapeut pentru a te ajuta.

Alimentația și hidratarea corespunzătoare ajută și la menținerea unei sănătăți psihice corespunzătoare, nu ajută numai corpul să fie sănătos.

Nu te lăsa prinsă în capcana sedentarismului. Sportul este foarte important și ar trebui realizat zilnic chiar dacă 10 minute. Acele minute contează pentru a te deconecta și a da un refresh la ceea ce s-a întâmplat în ziua respectivă.

Încearcă să păstrezi o atitudine pozitivă. Este greu dar nu irealizabil și asta se poate deprinde cu mult exercițiu. Atitudinea pozitivă te ajută să nu cazi în depresie.

Realizează cât mai multe activități care îți plac. Atunci când ai timp liber încearcă să nu stai numai în casă chiar dacă te simți obosită. Încearcă să faci lucrurile care îți plac ție cel mai mult deoarece te vor bucura și te vor face să uiți de griji și alte probleme.

RASPUNDE

Te rog adauga comentariul tau
Introdu numele tau aici