Schimbă 5 obiceiuri ca să dormi mai bine

0
32

Trebuie să recunoaştem că uneori chiar noi suntem de vină că ne imbolnavim de insomnie. Nu e mereu simplu să identificăm care ne sunt obiceiurile defectuoase şi să le schimbăm. Tocmai de aceea tragem semnalul de alarmă în privinţa celor mai păguboase obiceiuri care ne strică odihna cotidiană.

Aglomerarea

Sunt multe persoane care au obiceiul să-şi încarce zilele cu tot felul de treburi, fie că sunt personale, fie că sunt de serviciu. Şi, evident, după o vreme ajung să nu mai dea randament şi rămân în urmă cu un vraf de lucruri, care nu fac decât să contribuie la creşterea stresului şi a anxietăţii. Acestea din urmă provoacă nesomn sau somn întrerupt care numai odihnitor nu e. Înţelept este să planificăm 80% din durata unei zile şi să ne ocupăm mereu de tot ce este important şi urgent. Orice e mai mult decât atât e nesănătos.

Platformele de socializare

Acestea nu dorm niciodată! Zi sau noapte telefonul recepţionează mesaje, notificări şi deci generează alarme. Când le auzi, te trezeşti sau te întrerupi din ceea de faci. Dacă e ziuă, îţi perturbă eficiența în muncă. Dacă e noapte îţi strică somnul. Sigur nu vrei să te trezeşti la 3 dimineaţa ca să vezi că o cunoştinţă a dat like la o postare de care ai şi uitat. Odihna ta e mai importantă decât atât. Deci, peste noapte închide telefonul. Sau orice alt echipament ar putea să te perturbe.

Ştirile alarmiste

Iată alt capitol la care trebuie să faci ceva. Alege cu mare grijă la ce te uiţi, să fie folositor, de utilitate imediată. Nu de alta dar trebuie să ai timp şi de familia ta, de relaxare, de somn, de hobby-urile şi lucrurile importante din viaţa ta. Nu-ţi pierde ore în şir în faţa televizorului, adio ştiri alarmiste, filme proaste, reluări, etc. N-ai vreme de ele, timpul tău e preţios. În plus, toate aceste lucruri îţi perturbă odihna în mod serios. Dacă vezi numai grozăvii la televizor, cum o să mai poţi dormi? Şi în ziua următoare trebuie să te duci la muncă, la şcoală, etc. Viaţa nu se opreşte la… ştirile de la ora 5!

Sedentarismul

Vieţile noastre curg adesea pe tiparul casă-muncă-treburi gospodăreşti sau casă-şcoală-teme. Dacă un copil sau un adolescent mai are ore de sport la şcoală şi trebuie să facă mişcare, un adult e cel mai adesea sedentar. Nu pentru că vrea ci pentru că nu are când să facă mişcare în mod curent. Dar, dacă mai tai din uitatul la televizor înseamnă că poţi sta jumătate de oră în parc. Poţi să nu mai iei liftul ci să urci pe scări. Să nu te mai duci la cumpărături cu automobilul dacă ai puţine lucruri de luat. Sau… nu mai lua autobuzul pentru 2 staţii, mergi pe jos. Sunt câteva trucuri simple care te ajută să te menţii în formă. Chiar dacă n-ai mereu timp de parc sau sală de sport. Un pic de efort fizic te va ajuta să dormi foarte bine. Ca un prunc!

Stimulantele

Cafea, energizante, alcool… Mai mult sau mai puţin cam aşa stau lucrurile. Cafea dimineaţa că e pentru o bună limpezire, energizante după amiază ca să prinzi puteri noi şi alcool la o mică petrecere sau o ieşire scurtă cu prietenii sau colegii. De fapt, o cafea dimineaţa ar trebui să fie suficientă. Dacă te-ai odihni adecvat nu ţi-ar mai trebui energizante după amiază care să te ţină treaz(ă) până după miezul nopţii. Iar alcool în cursul săptămânii sau exces de alcool… nici vorbă. Distracţia nu-i mai mare dacă îndeși alcool, ci dacă te bucuri cu cei dragi. Nu mai muta mobilul distracţiei acolo nu e.

O să spui că le ştiai pe toate. Suntem siguri că aşa stau lucrurile. Problema e că nu le-ai aplicat până acum. Noi te provocăm să o faci şi să te bucuri de rezultate – un somn bun noapte de noapte. Odihnă adevărată şi sănătate. Ştim că poţi!

Hair image created by Katemangostar – Freepik.com

RASPUNDE

Te rog adauga comentariul tau
Introdu numele tau aici